
Linkek a témában:
Generációk harca: a négyes Ford Mondeo az ötös ellen
Nyolc év után váltotta az ötödik generációs Ford Mondeo az elődjét. Az újról már külön is írtunk és a régiről is, amikor még az volt az új, de például próbáltunk már bőven 200 ezer kilométer fölött futott példányt is. Kis közbevetés, hogy a gyár szerint a mostani igazából negyedik széria már az ötödik, mert az 1993 és 2000 között gyártott első generációt két szériának tekinti a gyár − lelkük rajta. Azt is tudhatják a rendszeres olvasóink, hogy a tavaly végre bemutatott Mondeo jó sokat csúszott. De már itt van, és nem hagytuk ki a ziccert, hogy összehasonlítsuk a tulajdon elődjével. Jogos kritika lenne, ha az almát nem a másik almával méregetnénk, de nem fogunk ebbe a hibába esni. A kéznél levő, szinte új, benzines és automata tesztautót egy 2007-es évjáratú, 140 lóerős és kéziváltós dízelhez fogjuk hasonlítani. Éppen ezért erőről és menetdinamikáról értelmetlen lenne értekezni az esetükben, csakis az egyebekre szorítkozunk.
Jobb későn, mint soha | Vezess
Minden rosszban van valami jó. Az új Ford Mondeóval kapcsolatban akár ez is lehetne a márka jelszava. Egyik oldalról nézve ugyanis nem tett jót, hogy a Mondeo eredeti előállítási helye, a genki (belgium) gyár bezárása miatt két évet késett a negyedik generáció európai piacra dobása. Az előző modell iránt ugyanis, a többszöri frissítés ellenére rohamosan csökkent az érdeklődés. Nagy-Britanniában például, ahol egyébként nagy becsben tartják a Fordokat, a korábbi 100 000 darabos értékesítés tavalyra a töredékére, 16 000 darabra zuhant vissza.
Használtteszt: Ford Mondeo TDCI - 2009
Az idei import-lista tizedik helyét bitorolja a Ford legnagyobb európai személyautója, és ez nem véletlen.